fredag 28. september 2012

Ona 24-28.09.12

Forrige søndag kveld reiste eg til Ona på Romsdalskysten med store forhåpningar om å finne sjeldenheiter. I løpet av dei neste fem dagane så blei det desverre ikkje funnet det heilt store. Når sjølv ikkje forskjellige veirforhold utgjorde nokon forskjell på rastande eller trekkande fuglar blir det svært så vanskeleg. Det er litt merkeleg for det er funne gobitar fleire stadar i Norge, då først og fremst lenger nord i landet, men også lenger sør.

Bomba glapp...
I løpet av oppholdet på Ona så vart det sett litt av kvart, men som nemnt over ikkje noko utanom det ordinære... Eller rettare sagt så fikk vi ikkje dokumentert den virkelige bomba. For på tirsdagen den 25.september så vart mest truleg norges første KRATTSPURV sett og høyrt kort på øya. Fuglen blei sett av tre persongar inkl. meg. Eg fikk først og fremst høyrd fuglen godt. Men ein av kompisane mine Jørn R. Gustad fikk sett fuglen, ein liten Emberiza-spurv som villig gav frå seg lyd. Lyden blei høyrd av tre personar (Jørn R. Gustad, Thomas Høyer Hansen, Ingar Støyle Bringsvor) uavhengig av kvarandre, og beskrivelsen av lyden var den samme. Når eg såg fuglen virka det som den trekte av øya. Etter endt feltdag blei lyd studert, og lydopptak av krattspurv stemte 100% med lyden som blei høyrd av "krattspurven" på Ona. Men i og med at fuglen ikkje blei sett skikkeleg, eller dokumentert så går det ikkje ann å claime den, desverre! Krattspurven er som nemnt over aldri påvist i Norge, den er ein austleg art som ein finn i hovudsak i Asia, men der er ein Europeisk hekkebestand vest for Uralfjella. 

Subraritetar 
Ellers så vart det sett nokre subraritetar desse dagane. Eg fikk sett ein gulbrynsongar på mandag den 24.september, vidare så vart ei svarthalespove ua. islandica, samt ei jordugle sett den 25. og 26.september. I dag (28.september) rett før eg reiste heim igjen så kom eg over ei tartarpiplerke som rasta på øya. 

Under kan du sjå nokre bilder som blei tatt denne veka på Ona.
Gulbrynsongar, Ona 24.september

Gulbrynsongar, Ona 24.september

Svarthalespove ua. islandica 1K, Ona 25.septeber

Svarthalespove ua. islandica 1K, Ona 25.septeber

Lappspove 1K, Ona 25.september

Jordugle 1K, Ona 26.september.
Denne kom trekkande rett inn frå havet.

Kvitkinngås, Ona 26.september
Ei av dei mange kvitkinngjessflokkane på trekk forbi Ona. Det vart også
sett ei heilt kvit kvitkinngås i blant alle dei normalt farga individa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar